Održana sjednica županijskog odbora za promet
31.01.2014. / Nefertum IT
Skupštinski Odbor za promet Zagrebačke županije održao je ovaj tjedan 3. tematsku sjednicu. Razgovaralo se o javnom prijevozu putnika na prostoru županije te projektu Integriranog javnog prijevoza putnika (IPP). Predloženo je održavanje zajedničke sjednice odbora za promet Grada Zagreba, Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije, na kojoj bi se razgovaralo o daljnjim aktivnostima realizacije ovoga projekta.
Integrirani prijevoz, model organizacije u kojemu su prigradska željeznica (vlak kao okosnica sustava), autobusi i tramvaji objedinjeni u zajednički sustav prijevoza putnika i tarifne unije u određenoj regiji, trebao bi se na području Zagreba, Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije uspostaviti do kraja 2018. godine.
(Foto: Zagrebačka županija)
Integrirani prijevoz putnika
Sporazum o integriranom prijevozu putnika i tarifno-prijevozničkoj uniji potpisan je u srpnju 2012. godine. Trenutno su u izradi idejni projekti organizacije IPP-a i tarifnog sustava za IPP, čiji je nositelj Grad Zagreb, a koji bi, rečeno je, trebali biti gotovi do ožujka ove godine. Članovi Odbora složili su se da građane detaljnije treba upoznati što je integrirani prijevoz i što se njime želi postići.
Razgovaralo se i o javnom prijevozu osnovnoškolaca, odnosno učenika srednjih škola. Vjeran Štublin, pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu, šport i tehničku kulturu, pojasnio je da je Županija, temeljem zakonskih odredbi, prijevoz osnovnoškolaca organizirala kao zasebni prijevoz, a da sva vozila, kojima se prijevoz obavlja, posjeduju potvrdu o licenciranju.
Problemi sa školskim prijevozom
Govoreći o prijevozu srednjoškolaca ukazao je na nekoliko problema, poput neredovite isplate sredstava od strane države kojim se sufinancira cijena karte, nadležnosti Županije prema mjestu sjedišta škole, a ne prema prebivalištu učenika, limitima koje je uvelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, a kojima se na pojedinim linijama (poput linije Bedenica-Zagreb) ne priznaje stvarna cijena karte, kao i činjenici da u pojedinim dijelovima županije nema organiziranoga redovnoga linijskog prijevoza, a koji je uvijet za sufinanciranje cijene karte od strane Ministarstva. Prijevoz osnovnoškolaca godišnje košta oko 25 milijuna kuna, dok mjesečni trošak prijevoza srednjoškolaca iznosi oko 1,2 milijuna kuna.
Pitanje Zračne luke
Na upit članova Odbora, pročelnik za promet i komunalnu infrastrukturu Nenad Babić rekao je da će Zagrebačka županija, kao 5-postotni suvlasnik Zračne luke Zagreb, od koncesijske naknade koju plaća francuski koncesionar, prihodovati u ovoj godini 750.000 kuna, odnosno tijekom prve tri godine 5,7 milijuna kuna.
Članovi Odbora zatražili su da Županija, kao suvlasnik Zračne luke, službeno dobije na uvid nedavno potpisani Ugovor o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb između Republike Hrvatske i Međunarodne zračne luke Zagreb, sa svim njegovim dodacima.
(www.zagrebacka-zupanija.hr)
Integrirani prijevoz, model organizacije u kojemu su prigradska željeznica (vlak kao okosnica sustava), autobusi i tramvaji objedinjeni u zajednički sustav prijevoza putnika i tarifne unije u određenoj regiji, trebao bi se na području Zagreba, Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije uspostaviti do kraja 2018. godine.
(Foto: Zagrebačka županija)
Integrirani prijevoz putnika
Sporazum o integriranom prijevozu putnika i tarifno-prijevozničkoj uniji potpisan je u srpnju 2012. godine. Trenutno su u izradi idejni projekti organizacije IPP-a i tarifnog sustava za IPP, čiji je nositelj Grad Zagreb, a koji bi, rečeno je, trebali biti gotovi do ožujka ove godine. Članovi Odbora složili su se da građane detaljnije treba upoznati što je integrirani prijevoz i što se njime želi postići.
Razgovaralo se i o javnom prijevozu osnovnoškolaca, odnosno učenika srednjih škola. Vjeran Štublin, pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu, šport i tehničku kulturu, pojasnio je da je Županija, temeljem zakonskih odredbi, prijevoz osnovnoškolaca organizirala kao zasebni prijevoz, a da sva vozila, kojima se prijevoz obavlja, posjeduju potvrdu o licenciranju.
Problemi sa školskim prijevozom
Govoreći o prijevozu srednjoškolaca ukazao je na nekoliko problema, poput neredovite isplate sredstava od strane države kojim se sufinancira cijena karte, nadležnosti Županije prema mjestu sjedišta škole, a ne prema prebivalištu učenika, limitima koje je uvelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, a kojima se na pojedinim linijama (poput linije Bedenica-Zagreb) ne priznaje stvarna cijena karte, kao i činjenici da u pojedinim dijelovima županije nema organiziranoga redovnoga linijskog prijevoza, a koji je uvijet za sufinanciranje cijene karte od strane Ministarstva. Prijevoz osnovnoškolaca godišnje košta oko 25 milijuna kuna, dok mjesečni trošak prijevoza srednjoškolaca iznosi oko 1,2 milijuna kuna.
Pitanje Zračne luke
Na upit članova Odbora, pročelnik za promet i komunalnu infrastrukturu Nenad Babić rekao je da će Zagrebačka županija, kao 5-postotni suvlasnik Zračne luke Zagreb, od koncesijske naknade koju plaća francuski koncesionar, prihodovati u ovoj godini 750.000 kuna, odnosno tijekom prve tri godine 5,7 milijuna kuna.
Članovi Odbora zatražili su da Županija, kao suvlasnik Zračne luke, službeno dobije na uvid nedavno potpisani Ugovor o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb između Republike Hrvatske i Međunarodne zračne luke Zagreb, sa svim njegovim dodacima.
(www.zagrebacka-zupanija.hr)