Novosti Sport Događanja

Raskrižje u Desincu čeka rekonstrukciju

14.01.2015. / Nefertum IT
Jedno od zasigurno najopasnijih, ako ne i najopasnije raskrižje na području Jastrebarskog, svakako je ono na državnoj cesti D1 u Donjem Desincu gdje se sastaju i Stankovska ulica te ulica Ante Starčevića. Dosad postavljena signalizacija samo je privremeno umanjila opasnost na toj prometnici koja bi ubrzo trebala biti potpuno rekonstruirana.

U ponedjeljak, 12. siječnja, na inicijativu gradonačelnika Zvonimira Novosela, u prostorijama vatrogasnog doma u Gornjem Desincu, održana je javna prezentacija idejnog projekta rješanja rekonstrukcije spornog križanja koje odvaja ceste za Gornji i Donji Desinec te Stankovo. Pred šezdesetak okupljenih mještana projekt su predstavili Nenad Marković, član uprave Hrvatskih cesta d.o.o. kao investitora te Zdravko Mihalinec predstavnik projektanta tvrtke ZG-projekt d.o.o.

3 krizanje.jpg

Radi se o vrlo specifičnom križanju koje na rekonstrukciju čeka već dugi niz godina te s pravom zabrinjava mještane koji onuda svakodnevno prolaze.

- Meni je pravo čudo kako promet uopće funkcionira na tom križanju. Tu svi voze kako voze i dobro prolaze s obzirom na situaciju. Na samoj sredini križanja se vidi da iz Stankovske i Starčevićeve sudionici mogu šetat po sredini križanja. Tu treba uvesti prometne pravce – rekao je Zdravko Mihalinec predstavnik projektanta.

4 krizanje.jpg

Također, križanjem svakodnevno prolazi velik broj djece, školaraca koji ondje presjedaju na autobus. Rekonstrukcijom bi se, naglašavaju iz Hrvatskih cesta, povećala sigurnost svih korisnika.

- Kada završimo projekt povećat će se sigurnost i vaša i vozača, pješaka, a izlazak na D1 biti će sigurniji i lakši te neće biti stradavanja. Došlo je vrijeme da taj projekt napravimo, a u 2016. da ga isfinanciramo i izgradimo – rekao je Nenad Marković član uprave Hrvatskih cesta.

5 krizanje.jpg

Tri prijedloga

Prisutnima su prezentirane tri varijante rješenja spornog križanja: varijanta izgradnje rotora, varijanta proširenja raskrižja i semaforizacija istog, te varijanta semaforizacije uz uspostavu jednosmjerne regulacije prometa Stankovskom ulicom.

Rotor koji predviđa prva varijanta, prema riječima projektanta, nije dobro rješenje jer se ne može postaviti centralno pa bi se iz smjera Karlovca prema Zagrebu vozilo pravocrtno kroz rotor. Također rotor bi zauzeo veliku površinu zbog čega je potrebno otkupiti velik broj parcela. Treća varijanta po kojoj je predviđena semaforizacija uz djelomično zatvaranje Stankovske ulice također nije najbolje rješenje upravo zbog onemogućavanja prometovanja Stankovskom prema cesti D1 kao i ulaska u nju. Projektant je zaključio kako je od sva tri prijedloga najbolje napraviti semaforizaciju raskrižja s mnogo faza semafora, a D1 bi se proširila za jedan skretač.

6 krizanje.jpg

Prema odabranom projektu rekonstrukcije križanja u Desincu, širine prometnih traka preko 3 metra omogućile bi prolaz vozila maksimalnih dimenzija, a u zoni raskrižja najavljena je rekonstrukcja pješačkih staza što bi sve trebalo podići razinu sigurnosti. Ukupni troškovi rekonstrukcije procijenjeni su na 1,3 milijuna kuna.

Primjedbe mještana uzete u obzir

Osim mana koje je istaknuo projektant, a odnose se na velik broj faza rada semafora, druge faze lijevog skretanja za Starčevićevu i Stankovsku kao i povećanog nakupljanja vozila iz smjera Zagreba prema Jaski, koje se predviđa, i brojni su mještani imali svoje primedbe.

- Kad mini bus dopelja djecu on će zatvoriti promet i oni idu na autobusnu stanicu. Na tom dijelu raskršća djeca izlaze. On ih ostavlja na sredini. Autobusna stanica tu nebi smijela biti. Dok autobus ispušta djecu van zatvorit će raskršće – rekao je jedan mještanin.

Mještani koji se nalaze uz samu “staru karlovačku” izrazili su zabrinost za ulaz na svoje parcele zbog predviđenih semafora, autobusnih stanica i dr.

7 krizanje.jpg

Nekima se pak više sviđa ideja o rotoru dok drugi upozoravaju da bi bilo dobro spojiti Stankovsku i Starčevićevu zasebnom cestom. Jedna mještanka pitala je što će biti s raskrižjem dok radovi ne počnu.

- Od prošlog prijedloga je prošlo pet godina. Što ćemo napraviti privremeno da ta djeca nisu nezaštićena? – pitala je.

Iz HC-a su najavili skorašnje postavljanje privremene signalizacije kojom bi se na neki način povećala sigurnost križanja.  

Gradonačelnik Novosel istaknuo je kako će sve primjedbe mještana biti uzete u obzir te u skladu s mogućnostima ugrađene u projekt. Građanima je i obećao da će se, prije nego što se donese konačna varijanta i krene u radove, još jednom o tome posavjetovati s njima.

2 krizanje.jpg

Dva nova rotora u gradu

Osim rekonstrukcije križanja u Desincu u fazi izvođenja su još neki projekti na području grada. Ishođene su lokacijske dozvole za izgradnju novih rotora u samom gradu i to jedan kojim će se bolje regulirati raskrižje “Trešnjevka” – raskrižje Ulice Dr. FranjeTuđmana (državna cesta D1) i Cvetkovačke ulice (državna cesta D310), te drugi na raskrižju Ulice Dr. Franje Tuđmana (državna cesta D1) i priključaka za TC Konzum i TC Plodine koji bi također trebali povećati razinu sigurnosti u prometu.

- Širina voznog traka rotora biti će 7 metara, pa će se tako omogućiti prolaz vozila maksimalnih očekivanih dimenzija. U zoni raskrižja rekonstruirat će se pješačke staze, novi sustav javne rasvjete prilagođen kružnom raskrižju, a zelene površine u kružnom toku hortikulturno će se urediti – najavili su iz Grada Jastrebarskog.

U tijeku je izrada parcelacijskog elaborata, a vrijednost novih rotora iznosit će oko 6 milijuna kuna.

Podijeli