Novosti Sport Događanja

Građani zabrinuti za svoje ulice

21.06.2016. / Nefertum IT
Stanari ulice Petra Svačića okupljeni u inicijativu "Ne damo našu ulicu" kojom nastoje spriječiti projekt rekonstrukcije svoje i nekoliko okolnih ulica, proteklih su dana dobili podršku velikog broja građana Jastrebarskog. Organizirano je prikupljenje potpisa podrške koju su stanarima dali i neki gradski vijećnici nakon čega je i svim članovima Vijeća i gradonačelniku upućen dopis stanara u kojem obrazlažu svoje razloge za pokretanje inicijative. Gradonačelnik pak smatra da iza inicijative stoji politika te je, kako bi obranio projekt rekonstrukcije ulica, organizirao javno predstavljanje tog projekta kojeg smatra vrlo bitnim za razvoj našeg grada.

ulice6.jpg

Borba stanara protiv rekonstrukcije gradskih ulica u centru Jaske te gradnje kružnog toka kod FINA-e pokrenuta je zbog bojazni građana da će se mirnom, dosad slijepom ulicom odvijati velik promet, a kroz sam kružni tok i do17 tisuća vozila dnevno. Ta tvrdnja, koja stoji i u obrazloženju Odluke o rekonstrukciji koju je Gradsko vijeće prihvatilo na sjednici 28. travnja, s razlogom je zabrinula stanare Svačićeve ulice. No danas, skoro dva mjeseca kasnije, gradonačelnik Novosel obećaje građanima da će tom ulicom teretnim vozilima promet biti zabranjen.

Svačićevom neće voziti kamioni

- Ono što je važno i što je nekoliko puta bilo krivo tumačeno jest da je projektom apsolutno zabranjen promet teretnim vozilima kroz Svačićevu. A izgradnjom te prometnice primat državne ceste neće nestati jer je D1 glavna prometnica u gradu Jastrebarskom – rekao je gradonačelnik Novosel na samom početku predstavljanja projetka koje se u Centru za kulturu, pred mnoštvom okupljenih građana, održalo sinoć.  

ulice2.jpg

Projekt su uz gradonačelnika Novosela predstavili urbanisti, projektanti i prometni sturčnjaci prof.dr.sc. Ivan Dadić, dr.sc. Marko Šoštarić, dr.sc. Damir Krajnik te dipl.ing Zvonimir Maly. Prema njihovim riječima, radi se o vrlo značajnom projektu koji za cilj ima otvoriti, proširiti i urediti ulice te na taj način dopirnijeti sigurnosti pješaka i vozača na tom području, kao i bolju povezanost grada. Tako će se, kako je najavljivano, na prostoru kod FINA-e, vrlo uskoro izgraditi kružni tok, a na tom će se raskršću otovoriti i ulica Petra Svačića koja će postati njegov četvrti krak. No njome se, kako tvrde iz struke i Grada, neće odvijati tranzitni ni teretni promet, a stanovnici te mirne ulice kojom danas prođe do 100 vozila dnevno, nakon rekonstrukcije mogu očekivati prolazak maksimalno 500 vozila na dan.

ulice3.jpg

- Koja je naša garancija da sva vozila koja budu dolazila iz smjera Desinca neće ići kroz našu ulicu prema tržnici, Domu zdravlja ili obilaznici? Koja nam je garancija da neće tuda prolaziti teretna vozila? - upitao je predstavnik stanara Svačićeve Dejan Juranić.

- Tu garancije nema. Ljudi će uvijek birati koridor koji im je najjednostavniji, najlakši i najbrži. Dok će za zabranu prometovanja teretnim vozilima biti postavljen prometni znak – pojasnio je dr.sc. Marko Šoštarić s Prometnog fakulteta.

Pitanje parkirališta na koje su također upozoravali iz Inicijative postavljeno je na javnom predstavljanju projekta, a iz Grada je stigao odgovor da će se problem parkirališta riješiti projektima rekonstrukcije gotovo svih ulica u gradu koji predviđaju i stvaranje mreže jednosmjerih ulica koje će omogućiti do 200 novih parkirnih mjesta.

ulice9.jpg

Zašto se ne završi obilaznica?

Iz Grada tako poručuju da su pred Jaskom brojni novi prometni projekti potrebni za razvoj grada te, uz spomenuti, izgradnja još tri kružna toka, no građanima nije jasno zašto se u njih ulazi prije nego što se završi sa starima.

- Zašto se ne završi obilaznica s kružnim tokom direktno na Murat. Tamo je šuma, ne uzima se zemlja direktno ljudima. Zbog čega se ne završi ta cesta? Zašto se počinje raditi nešto novo, a ne završi se ta cesta? - upitao je gospodin Željko Pinturić.

ulice5.jpg

Gradonačelnik Novosel odgovorio je kako se gradovi ne grade preko noći već stoljećima, a konkretno za nastavak gradnje obilaznice se još čeka građevinska dozvola. Projekt je, kako kaže, usporila promjena koncepta.

- Od kada je GUP donesen, 1992. g., izgrađene su najmanje dvije kuće koje bi trebalo rušiti. U 21. stoljeću nećemo rušiti kuće. Odlučili smo se zato za promjenu koncepta što je usporilo projekt. Zahtjev za lokacijsku dozvolu od Radničke do Murata je napravljen i imamo rok od 30 dana da dozvola bude pravomoćna – kazao je Novosel te dodao da se nada da će se u ovo vrijeme iduće godine dobiti građevinska dozvola i nastaviti gradnja obilaznice.

Problemi u Radničkoj

U raspravu su se ubrzo uključili i stanari Radničke ceste, ulice koja zbog nedovršene obilaznice trpi najveće posljedice. Uska cesta, kojom se jedva mimoiđu dva osobna vozila već je dugo vremena opterećena i teretnim vozilima, zalutalim autobusima i drugim sudionicima u prometu koji nakon silaska s nadvožnjaka, iz neznanja, produže ravno.

ulice4.jpg

- Nevjerojatno da se toliko dugo planirala nekakva obilaznica i onda se otvarao dio po dio i došli smo do Radničke i tu smo stali i sad niko ne zna šta dalje. Mislim, znamo koji je plan, ali ne znamo dal će to biti za godinu, dvije, tri – požalila se stanovnica Radničke, Sofija Kasunić i dodala:

- Mene ujutro zaustavljaju autbusi pitajući me za smjer i gdje se oni nalaze. Svakodnevno me pitaju auti sa stranim registracijama. Ja znam da se cesta treba izgraditi, ali sve što mi tražimo je da se naprave putokazi po obilaznici. Ja znam da trebaju suglasnosti, ali zašto onda ide obilaznica? Ako treba, nacrtat ćemo prekriženi kamion i staviti!

Nema prometnih znakova

Postavljanje prometnih znakova na cijelom potezu od nadvožnjaka preko ceste GG1 pa do Radničke ceste muči i druge građane koji su istaknuli svoje nezadovoljstvo nepostojećom prometnom regulacijom.

- Ja sam iz ulice Janka Matka gdje nam je izgrađen rotor, i nadvožnjak, a od kad je gradnja krenula niti jedan jedini znak nije postavljen. A sada ne samo da prolaze kamioni, autobusi, šleperi nego se i kamioni voze preko 120 na sat. Policija slabo prolazi kroz naš kvart. Kada i da li će se postavljati znakovi u našoj ulici? - upitao je jedan građanin.

ulice1.jpg

- Taj će se problem eliminirati. Do sredine srpnja bi znakovi trebali biti postavljeni. Projekt je tu i čekamo dozvolu Ministarstva i Hrvatskih cesta – kazao je dr. Šoštarić koji je objasnio kako se na suglasnost obično čeka do 30 dana.

No, ovaj problem na jaskasnkoj obilaznici, postoji puno duže pa je pitanje kako se njegovo rješavanje sve do nedavno nije pokrenulo.

Burna se rasprava otvorila na javnoj tribini na kojoj je predstavljen projekt rekonstrukcije ulica, a koja se vjerojatno ne bi održala da inicijativa zabrinutih stanara Svačićeve ulice nije pokrenuta. Dio prisutnih građana izrazio je zadovoljstvo novim projektima i prometnim rješenjima koje je najavio Grad ističući kako se za ukupan razvoj grada svatko ipak treba nečeg odreći. Dio ih je ipak ostao skrptičan postavljajući pitanja poput toga hoće li širina kružnog toka kod FINA-e biti dovoljna za prolazak šlepera i velikih autobusa, hoće li širina kolnika u Svačićevoj biti dovoljna za predviđenu rekonstrukciju bez da se ulazi na teritorij stanara. Također ih je zanimalo i hoće li se izgradnjom rotora zadirati u najstariji sakralni spomenik u Jastrebarskom – kapelu Sv. Duha.

ulice8.jpg

Odgovoreno im je da nema straha za širinu prometnica niti kružnog toka čiji će vanjski radijus biti 14 metara. Što se tiče kapelice, prilikom izgradnje rotora ući će se na 1,5 metara njezina teritorija što je odobreno od strane Ministarstva kulture.

Koliko su dobiveni odgovori umirili zabrinute građane znaju samo oni, a hoće li se dana obećanja ispuniti pokazat će vrijeme.

Podijeli